Jak prowadzić efektywne działania Public Relations
Temat: Jak prowadzić efektywne działania Public Relations
Czas trwania: 02:54:15
Data publikacji: 20.03.2013
Data aktualizacji: —
Efektywny Public Relations w organizacji05:07
Nawiązywanie współpracy z agencją PR20:41
3. Krok 1. Przygotowanie Briefu03:46
4. Krok 1 cd.: Tworzenie briefu dla Agencji02:23
5. Krok 2. Zaproszenie agencji do udziału w przetargu02:13
6. Krok 3. Wybór tzw. Short-listy03:10
7. Krok 4. Finalny wybór Agencji02:36
8. Jak współpracować z agencją PR04:14
9. Podsumowanie01:39
Strategia PR22:25
11. Rozpoznanie terenu, czyli analiza sytuacji wyjściowej02:53
12. Grupy docelowe – zdefiniowanie publiczności03:26
13. Grupy docelowe – gdzie mogę ją spotkać i jak do niej mówić?03:47
14. Analiza mocnych stron – określenie Kluczowego Komunikatu 05:11
15. Analiza szans dla mojej marki02:47
16. Podsumowanie etapu analizy01:16
Narzędzia Public Relations02:43
Narzędzia PR: Media Relations22:47
Narzędzia PR: Informacja prasowa16:07
Narzędzia PR: Konferencja prasowa38:16
32. Ustalenie terminu i czasu trwania01:58
33. Zaplanowanie budżetu02:24
34. Wybór miejsca03:30
35. Zapraszanie dziennikarzy01:49
36. Przygotowanie zaproszenia na konferencję03:19
37. Opracowanie teczki prasowej02:49
38. Przygotowanie planu konferencji01:35
39. Scenariusz konferencji01:23
40. Przygotowanie Q&A03:31
41. Zadania techniczno-organizacyjne05:19
42. W trakcie i po konferencji01:17
43. Konferencja InAkademii01:25
44. Media Relations. Podsumowanie05:18
Narzędzia PR: Internet21:37
46. Internet – komunikacja 1.000:54
47. Internet – komunikacja 2.001:16
48. Internet – przykłady komunikacji 1.0 i 2.001:52
49. Internet: Media społecznościowe02:10
50. Co mogę robić w mediach społecznościowych?02:34
51. Internet: Facebook czy muszę na nim być?04:52
52. Internet: Współpraca z blogerami i vlogerami02:11
53. Jak znaleźć odpowiedniego blogera?01:47
54. Jak współpracować z blogerem?02:31
Narzędzia PR: Działania niestandardowe06:45
Raportowanie wyników05:25
Etyka PR04:09
Trudne sytuacje w PR07:19
Zakończenie00:54
Jak prowadzić efektywne działania Public Relations
Zespół merytoryczny, który przygotował szkolenie, w ciągu ostatnich 10 lat:
- Publikował materiały w największych polskich stacjach telewizyjnych, np. TVN, TVP i Polsat.
- Publikował informacje prasowe w największych polskich gazetach, czasopismach oraz mediach internetowych, np. Gazeta Wyborcza, SuperExpress, Rzeczpospoolita,onet.pl i wp.pl.
- Publikował materiały w największych polskich rozgłośniach radiowych, np. Radio Zet, Polskie Radio Trójka, Radio Eska.
- Publikował informacje w ponad 90 lokalnych mediach, w tym m.in. wszystkich tytułach PolskaPresse (wydawca m.in. Dziennika Zachodniego, Dziennik Bałtycki, Polska The Times) i Rozgłośnie Regionalne Polskiego Radia.
- Realizował projekty PR i marketingowe dla takich marek jak BNP Paribas, CANAL+, NIVEA, Cisowianka.
O szkoleniu:
W szkolenie Jak prowadzić efektywne działania Public Relations szczegółowo omawiamy profesjonalne sposoby działań PR prowadzące do osiągnięcia wysokiej skuteczności w tym obszarze. Pokazujemy jak samodzielnie przygotować i prowadzić działania PR w firmie, jak efektywnie współpracować z agencją PR oraz jak korzystać z dostępnych w branży narzędzi i które z nich będą najefektywniejsze w naszej konkretnej sytuacji. Przedstawiamy najlepsze praktyki i niuanse Media Relations a także przekazujemy szczegółową instrukcję organizowania skutecznych konferencji prasowych. W szkoleniu poruszone zostały również aspekty etyki oraz niezbędnych działań w sytuacji kryzysu wizerunkowego.
Działania Public Relations to kreowanie reputacji marki, firmy, produktu, osoby, usługi czy np. akcji społecznej. Reputacja wynika nie tylko z tego, co my robimy czy mówimy, ale przede wszystkim z tego, co myślą i mówią o nas inni. Warto zadbać, aby inni mówili o nas dobrze. Jak? Przede wszystkim komunikując się z naszym otoczeniem – z klientami, partnerami biznesowymi, pracownikami bądź dziennikarzami. Public Relations jest niczym innym jak świadomym zarządzaniem procesem komunikacji, w którym chodzi o to, aby odpowiednie osoby, w odpowiednim czasie, poprzez odpowiednie kanały komunikacji wyrobiły sobie dobre zdanie na nasz temat.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie:
Szkolenie Jak prowadzić efektywne działania PR jest idealne dla Ciebie, jeśli jesteś osobą, która odpowiada za wizerunek firmy – właścicielem, specjalistą ds. marketingu lub w codziennej pracy kontaktujesz się z dziennikarzami.
Jeżeli odpowiadasz za wybór lub współpracę z obsługującą Was agencją PR, z tego szkolenia dowiesz się jak dokonać najlepszego wyboru i czego oczekiwać od Twojej agencji.
To szkolenie z pewnością będzie rewelacyjne dla Ciebie jeśli stoisz przed wyzwaniem objęcia nowych obowiązków związanych z PR lub ubiegasz się o pracę, w której będziesz współuczestniczył w budowaniu relacji z mediami.
W trakcie szkolenia dowiesz się:
- Co jest lepsze dla Twojej firmy: nawiązanie współpracy z agencją PR, samodzielne prowadzenie działań PR czy zatrudnienie specjalisty.
- Jak wybrać najlepszą agencję PR.
- Co to jest strategia PR i jak ją przygotować.
- Jakich narzędzi PR używać w konkretnych sytuacjach.
- Jak zbudować bazę mediów.
- Jak nawiązywać i pielęgnować kontakty z dziennikarzami.
- Jak przygotować profesjonalną i skuteczną informację prasową.
- Jak przygotować konferencję.
- W jaki sposób prowadzić działania PR w mediach społecznościowych.
- Jak wykorzystać potencjał buzz marketingu.
- Czy warto współpracować z blogerami i vlogerami. Co możesz zyskać na takiej współpracy.
- Jak przygotować niestandardowe działania PR: imprezy, akcje i wydarzenia promocyjne.
- Jakie znaczenie dla Twojej codziennej pracy ma kodeks etyczny PR.
- Jak zapobiegać kryzysom i co robić, gdy jednak do nich dojdzie.
Dlaczego warto:
Nie masz wpływu na to, czy otoczenie myśli i mówi o Twojej firmie lub Tobie – z pewnością już to robi! Masz jednak wpływ na to w jaki sposób to robi i co konkretnie kojarzy się z organizacją, którą reprezentujesz. Sprawdź co robią najlepsi w tej branży aby zapewnić sobie odpowiedni PR. Zacznij teraz!
Karolina Gużda
Jej domeną jest porządek i bycie na czas.
Na co dzień inspiruje wszystkich swoim pudełeczkiem z drugim śniadaniem i jednocześnie strofuje zawartością cukru w napojach gazowanych.
Jest doświadczonym managerem projektów Public Relations z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem. Zajmowała się zarządzaniem procesami komunikacji i kształtowaniem spójnego i korzystnego wizerunku organizacji instytucji kultury oraz firm z branży FMCG. Swobodnie porusza się po klasycznych
i nowych narzędziach promocyjno-komunikacyjnych jak np.: konferencje prasowe, imprezy promocyjne, eventy integracyjne oraz Media Relations i Social Media.
Przygotowywała strategię PR i koordynowała jej realizację m.in dla międzynarodowego festiwalu sztuki i kultury alternatywnej Slot Art Festival oraz Przeglądu Sztuki SURVIVAL oraz dla klientów komercyjnych jak np. Idea Place,
Kotànyi Polonia Sp. z o.o., Grupa Kapitałowa POL-DRÓG. Organizowała szkolenia dla zespołów telemarketerskich firmy QAD z kształtowania wizerunku firmy.
Jej pasją jest sztuka przez duże „S” i ludzie inspirujący do kreatywnego działania.
Trener inAkademii. Odpowiada za szkolenia z obszarów marketingu, PR i wizerunku.
Dodatkowa zawartość dostępna po wykupieniu dostępu premium.
W celu uzyskania większej ilości informacji skontaktuj się z nami!
W inAkademii możesz korzystać z przygotowanych przez autora szkolenia materiałów.
l.p. | Nazwa pliku | Pobierz | |
1. | Brief dla agencji PR | (.pdf) | (.docx) |
2. | Umowa o zachowaniu poufności NDA | (.pdf) | (.docx) |
3. | Grupy docelowe – preferencje | (.pdf) | (.docx) |
4. | Baza mediów | (.pdf) | (.xls) |
5. | Konferencja prasowa – Budżet | (.pdf) | (.xls) |
6. | Konferencja prasowa – Zaproszenie | (.pdf) | (.docx) |
7. | Scenariusz konferencji | (.pdf) | (.docx) |
8. | Konferencja prasowa – Przykładowe Q&A | (.pdf) | (.docx) |
9. | Raport miesięczny z obsługi/td> | (.pdf) | (.docx) |
10. | Kodeks Etyki PSPR | (.pdf) | (.docx) |
[/s2If]
Dodatkowa zawartość dostępna po wykupieniu dostępu premium. W celu uzyskania większej ilości informacji skontaktuj się z nami!
Dodatkowa zawartość dostępna po wykupieniu dostępu premium. W celu uzyskania większej ilości informacji skontaktuj się z nami!
Tags: Karolina Gużda
This entry was posted on czwartek, marzec 20th, 2014 at 22:01
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.